שיווק בדואר אלקטרוני

אחד הדרכים לגיוס לקוחות חדשים בנוסף למיקום גבוה בעקבות עבודת קידום אתרים מוצלחת במנועי חיפוש,  זהו קמפיין בדואר אלקטרוני רק חשוב כאן לא לעבור גבול של טעם הטוב ובין רגע להפוך לספאמרים.

לרוב שיווק בדואר אלקטרוני מסייע בהשגת מטרה כאשר לפני תחילתו יש לתכננו בקפידה.

פורטלים גדולים יכולים להרשות לעצמם לאסוף תיבות דואר של גולשים עם הצעה אטרקטיבית ללקוחות – פריט קטן כלשהו במתנה לכל נרשם לניוזלטר או הגרלת חופשה חלומית למאה נרשמים ראשונים וכד'.

בצורה כזו ניתן להגיע לבסיס נתונים מאוד רציני של תיבות דואר של מבקשי מידע בנושא, בו עוסק אתר, כאשר ניתן לראות בנתונים אלה מחרה של זהב במידה ויודעים להוציא ממנו מקסימום.

אתרים קטנים שאין להם תנועה שמשתווה לתנועה של פורטלים גדולים, יכולים לרכוש דיוור חד-פעמי או פעם בתקופה מסוימת ללקוחות של פורטל גדול, כאשר היופי שבדיוור מסוג זה בכך שכל מי שמקבל מייל קודם כל מצפה להגעתו פעם בתקופה ועקב כך הסיכוי שיימחק ללא קריאתו נמוך מאוד, בנוסף הסיכוי שיועבר הישר לתיבת דואר זבל גם הוא נמוך מאוד.

למרות ציון של יתרונות במייל קמפיין, עדיין יש לבדוק רמת יעילותו – אז איך עושים זאת ?

ובכן, התשובה די פשוטה – באמצעות גוגל אנליטיקס.

כל מייל קמפיין בנוי בצורה דומה מאוד ללא קשר לתחום העיסוק, לכן בדרך-כלל תהיה תמונה קטנה ליד פירוט מוצר או שרות, פסקה קטנה על המוצר עצמו וקישור לקריאת המשך על שרות או מוצר.

לחיצה על הקישור, תעביר את הגולש לאתר הבית של מציע מוצר.

בסוף כל כתובת, אליה יישלח גולש, ניתן להוסיף מזהה ייחודי עליו יש לחשוב לפני תחילת הקמפיין.

צורת הכתובת של עמוד נחיתה תהיה הבאה:

http://www.domain.com/page-name.php?source=email-campaign

הכתובת הרגילה של הדף במקרה הזה היא

http://www.domain.com/page-name.php

כאשר המזהה הייחודי הינו

source=email-campaign

במקרה ואנו מפעילים מספר קמפיינים, בצורה כזו ניתן יהיה להבדיל קמפיין באמצעות דוא"ל מקמפיין רכישת שטחי פרסום בפורטל כלשהו.

לאחר שקמפיין מסתיים או במהלכו, ניתן לגשת לגוגל אנליטיקס ותוך מעבר ישיר אל קטגוריה בשם CONTENT ולאחר מכן לתת-קטגוריה TOP CONTENT, נגיע לפירוט של כל הדפים שאליהם הגיעו גולשים, אך לא זה מה שמעניין אותנו במקרה הזה, אלא כמה גולשים הגיעו דרך מייל קפמיין ?

לכן עלינו לבקש להציג אך ורק כתובת של הדף אליו נשלח גולש ובהנחה ודף נגיש גם לאלה שהגיעו לאתר לא דרך שיווק בדואר אלקטרוני, נבקש להציג אך ורק לפי מזהה הייחודי שלנו email-campaign , אותו יש להדביק בתיבת חיפוש תוך בחירת סוג התאמה של תכנים שיוצגו מסוג CONTAINING.

פילטר ב-Google Analytics לבדיקת כמות ביקורים דרך הפרסום בדואר אלקטרוני

לאחר הפעלת חיפוש זה, נקבל בדרך-כלל שתי שורות, כאשר אחד תציג כתובת רגילה, אילו השנייה תציג כתובת רגילה בתוספת מזהה ייחודי.

זהו הנתון שאנו צריכים – ככל שיותר כניסות היו דרך מיין קמפיין, כך יותר טוב, אך אין לשכוח כאן על בדיקת אחוזי המרה מתוך כניסות באמצעות פרסום בדואר אלקטרוני.

החומחרים מוגשים באמצעות לאוניד אוסטרובסקי שיווק באינטרנט

נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*