פרסום בגוגל – נושאים חשובים במהלך ניהול פרסום בקישורים ממומנים של גוגל

ניהול פרסום בגוגל, הינה הדרך הטובה ביותר לקבלת תמורה הולמת להשקעה, כאשר במידה ומנהלים את הפרסום בצורה נבונה, ניתן לשלם עלות נמוכה לכל לחיצה ועדיין להיות מעל מתחרים.

למרות שהדבר נשמע כמשהו בלתי נתפס – כך עובד המנגנון של פרסום בגוגל או במילים אחרות אדוורדס (הייתי ממליץ לקרוא מאמר מעניין שמפרט מספר נושאים די חשובים לטובת השגת יעדים במהלך ניהול מסעות פרסום בגוגל ולא לשלם כמו כולם).

אז מה אלינו לעשות, בכדי להגיע לעלות נמוכה, לתמורה רצויה ובנוסף לעקוף את המתחרים, כאשר התשלום ללחיצה נמוך ?

ובכן, לא הרבה במיוחד מבחינת הפעולות, אך מבחינת שעות, קיימת כאן השקעה:

מתחילים במחקר מילות מפתח – השקעה של כמה וכמה שעות עבודה, כאשר בסיומה ניתן להגיע למאות ואף אלפני מילות חיפוש וביטויים וכולם יהיו קשורים לתחום הפעילות של האתר, אותו אנו רוצים לקדם בקישורים ממומנים.

הגדרת לקוח סופי ודפוסי התנהגות שלו ברשת – לאחר שבידנו מחקר מילים טרי ומעודכן, עלינו לדעת בוודאות לאיזה שוק אנו נרצה לכוון את הפרסום בגוגל ומהו קהל היעד שלנו, עבורו אנו מבצעים את הכנות. השאלות שנשאל את עצמנו במקרה הזה, הן:

  1. באיזה מדינה נמצא קהל היעד שלנו ?
  2. מהי השפה של קהל היעד שלנו ?
  3. לאיזה שכבה משתייך הלקוח הסופי שלנו ?
  4. מיהו ובמה עוסק הלקוח שלנו ?
  5. מהן השעות השכיכות ביותר שבהן סבירות גדולה שלקוח ירצה לבצע חיפוש ?

המון שאלות, אך לא תמיד יש לנו את כל התשובות, לכן גם ללא ידע של 100% ניתן להפעיל את הקמפיין, אך יש לזכור, כי עלינו לבצע מחקר של פעילות הקמפיין שלנו לאחר מספר ימי פעילות, על-מנת למצוא תשובות לשאלות שלהן לא היו לנו תשובות לפני הפעלת מסע הפרסום.

יצירת מסע פרסום מבוסס מילת מפתח או ביטוי – התופעה השכיכה ביותר בשוק הפרסום, היא שלאחר יצירת אוצר מילים מפורט, מחברים מודעה או שתיים, כאשר המודעות מבוססות אוצר מילים זה, שיכול להגיע בקלות למאות ואלפי מילים.

האם הדבר נכון ? ובכן, לא.

ברגע שמסע פרסום מסוג זה יעלה לאוויר, סביר להניח, כי גוגל ידרג את המודעות במיקומים נמוכים ביותר, כאשר העלות ללחיצה תהיה גבוהה מאוד וכל זה על סמך עיקרון פשוט מאוד – גוגל יעדיף לקבל, לדוגמא 10 שקל על 10 לחיצות על מודעה של אותו מפרסם, כאשר כל לחיצה תעלה שקל אחד מאשר 10 שקל לאחר לחיצה אחד בלבד על המודעה שקיבלה ציון נמוך במערכת של אדוורדס.

כל זאת שייך למדיניות של גוגל לתת ללקוח תוצאות הכי איכותיות שרק ניתן במהלך פרסום בקישורים ממומנים וזה עובד.

אז מה עושים בכדי לא להגיע למצבים כאלה ?
הפתרון, הינו יצירת אוצר מילים מצומצם ביותר (לרוב עד 3, 4 מילים או/ו ביטויים) עבור כל מודעה ומודעה, כאשר המודעה עצמה, חייבת לכלול בגופה את רשימת המילים של אוצר המילים שלנו.

כאן חשוב להבהיר נקודה חשובה, כי השרשרת מתחילה מאוצר מילים, עוברת דרך המודעה ומסתיימת בדף נחיתה, לכן על דף הנחיתה שלנו, לכלול אוצר מילים שלנו. כך נבטיח כי העלות תרד, רלוונטיות תעלה ועמה ביחד גם האיכות, כאשר כל זאת גורם לעלות נמוכה ולכמות נכבדת של כניסות דרך קישורים ממומנים בגוגל במסגרת ניהול פרסום בגוגל.

 

נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*