קידום אתרים במנועי חיפוש – מה זה ואיך זה עובד ?

קידום אתרים במנועי חיפוש, הינו תהליך המורכב ממספר שלבים, כאשר לכל שלב חשיבות שונה, אך ביצוע של כל אלה מבטיח בסופו של הדבר מיקום גבוה בתוצאות חיפוש של מנועי חיפוש מובילים, לרבות גוגל.

במסגרת כתבה זו ננסה לפרק את תהליך הקידום למרכיביו על-מנת להבין מהו כל שלב, למה נועד, האם חשוב ואולי יש לשלב כלשהו תחליף.

  1. מחקר שוק פעילות אתר הלקוח – לכל תחום תחרות ושחקנים שונים, לכן בכדי להכין תכנית אסטרטגית להתקדמות בתוצאות החיפוש, תחילה יש להבין וללמוד את התחום לעומק, להכיר את האתרים המדורגים גבוה בתוצאות חיפוש.
  2. מחקר מילים – כשמדובר על קידום אתרים, הכוונה לקידום תוכן שבאתר המקודם, כאשר בו משולבים מילים ו/או ביטויים, אשר מבטאים בצורה הכי טובה את תחום הפעילות של האתר. מחקר מילים מתחיל ממספר מילים מרכזיות, אשר קשורות לתחום פעילות האתר ולאחר מספר שעות עבודה מאומצות, ניתן להרחיב את האוצר המילים שלנו עד כדי אלפי מילים וביטויים, שכולם ביחד מהווים "זנב ארוך" (Long Tail) של מלים וביטויים הקשורים לתחום.
  3. אופטימיזציה לתוכן האתר – כפי שכבר נאמר, כאשר מדברים על קידום בתוצאות חיפוש, הכוונה לקידום לפי ביטויים, אשר נבחרו כחשובים ומייצגים את תחום הפעילות של אתר המקודם, לפי כך על חברה לקידום אתרים, לבצע אופטימיזציה לתוכן האתר על מנת להגיע למצב, בו יהיה מותאם בצורה הכי טובה למבקרי האתר. כאשר מדברים על התאמה למבקרי האתר, מתכוונים לתוכן, אשר נכתב בצורה נכונה מבחינת תחביר, ללא שגיאות כתיב, כאשר אין חזרות מרובות על ביטוי המקודם, כאשר התוכן מביא את הגולש למצב, בו לא עוזב אתר בלי לעשות דבר, כגון מעבר לדף אחר בתוך האתר או מילוי פרטים דרך טופס פניה או כל פעולה אחרת, אשר מוגדרת כחשובה באתר.
  4. אופטימיזציה לקוד האתר – אתר הינו אוסף של קבצים, שנכתבו באחד השפות התכנות, כגון ASP, PHP, PERL ועוד שפות אחרות וכולם ביחד מייצרים מנגנון האתר. בשנים אחרונות נהוג לבנות אתרים, כאשר משולבת בהם מערכת לניהול תוכן, שניתנת לתפעול דרך פנל ניהול מיוחד ובכך האתר מחולק לשני ממשקים שונים – אחד עבור הגולש ושני עבור מנהלי האתר לצורך תחזוקתו. בהסתמך על כך, כאשר מדובר על אופטימיזציה לקוד האתר, הכוונה לממשק עבור גולש הסופי (חלק הניהולי בד"כ לא מאנדקסים במנועי חיפוש בכוונה ולצורך כך משתמשים במספר אפשרויות, כאשר הראשונה היא באמצעות מטה תגים ושנייה באמצעות קובץ Robots.txt עם הנחיות למנועי חיפוש). על הקוד של האתר המקודם להיות מותאם לדרישות הסטנדרט הבינלאומי של W3C , אשר דורש בין השאר:
    1. להשלים תגי סגירה לכל התגים, להם יש תגי הסגירה
    2. לכלול בכל התמונות ברחבי האתר מאפיין ALT שכולל בתוכו תוכן שיתאר את התמונה בצורה הכי טובה
    3. כל דף באתר יכלול תג של כותרת עם כותרת ייחודית
    4. קטעי סקריפט צד לקוח יוצא לקבצים חיצוניים ובכך יקלו על המשקל הכללי של הקובץ
    5. קטעי גיליונות סגנונות יצא לקבצים חיצוניים בכדי להקל על המשקל של קבצי האתר
  5. רישום באינדקסים ומנועי חיפוש – לכל מנועי חיפוש המוכרים לנו, ישנו מנגנון אשר מבצע סריקת רשת מתמדת לאיתור מידע חדש או מעודכן ונקרא זחלן או עכביש (איך שנוח לכם). ברגע שזחלן של מנועי חיפוש מאתר אתר חדש דרך אתרים אחרים, אשר מצביעים עליו, הוא מיד ניגש לאתר החדש ומתחיל לסרוק אותו על כל עמודיו, בכדי שבשלב יותר מאוחר של סריקת הרשת, להוסיף תגלית חדשה לתוצאות החיפוש. בכך, הוספת אתר לאינדקסים שונים ברשת, לרבות אתרי אינדקס עסקים הזמינים כיום ברשת האינטרנט – יש לכך חשיבות רבה מאוד.
  6. קישורים חיצוניים לאתר המקודם – לקישורים חיצוניים לכיוון האתר המקודם חשיבות עליונה ובעצם, הקישורים מהווים הצבעות אמון של אתר המפנה כלפי האתר, אליו הוא מפנה. ברגע שזחלן של מנוע חיפוש מזהה קישורים חיצוניים, הוא בדיקת טיב הקישורים, מידת רלוונטיות של הקישורים ועוד בדיקות נוספות ובך קובע את רמת הדירוג של האתר בתוצאות חיפוש.
  7. קישוריות פנימית של אתר המקודם – נושא קישוריות הפנימית מהווה בהמון מקרים מכשול רציני עקב העובדה, כי הקישוריות נבנתה בצורה לקויה בעת תכנון ותהליך בניית אתר האינטרנט, אשר גורמת לכך, שמנוע חיפוש לא מזהה דפים רבים של האתר ועל-מנת לקבל תוצאות רצויות, עלינו לפתור את בעיית קישוריות לקויה באתר.
  8. תחזוקת האתר – האתר המקודם מחייב תחזוקה מתמדת גם במידה והושגו המטרות, אשר הוצבו. תחזוקת האתר מחייבת להמשיך ולהקפיד על קוד האתר, כשהוא נקי ותקין לפי הכתוב בסעיפים 4. כאשר תוכן תקין ועבר אופטימיזציה לפי הכתוב בסעיף 3. ביצוע מחקרי מילים נוספים על-מנת לבדוק מגמות ולצורך זיהוי מילות מפתח חדשות לקידום. קישורים חיצוניים חייבים להצביע לאתר המקודם ובכך להעלות את רמת אמון של מנועי חיפוש כלפי האתר. ועוד, ועוד, ועוד.
נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*