כמה מחשבות אחרי קראית פוסט בנושא אופטימיזציה של קהל המטרה

שלום לקוראי הפוסט!

הפעם אחרי קראית פוסט בנושא אופטימיזציה של קהל המטרה, אשר זמין בכתובת הבאה

http://www.demarket.co.il/oao-branding/

הרגשתי צורך להגיב ולהביע את דעתי האישית בנושא ולדייק מספר דברים שעמם לא הסכמתי:

למרות שהויכוח סביב הנושא "האם בעוד זמן מה ה-SEO עדיין יהיה רלוונטי או שיחלוף מן העולם" (או משהו בסגנון) בהחלט קיים ברשת, מבחינתי כל המעורבים בו משקיעים את זמנם לשווא בסוגיה (ואולי גם אני :-) ) מכיוון שמבחינתי אין ספק, כי התחום ימשיך להיות קיים אך יצריך מהעוסקים בו הבנה וידע הרבה יותר מעמיקים בעולם האינטרנט מאשר ביצוע פעולות ע"פ צ'ק ליסט (רשימת מקולט) שייתכן ועבד לפני זמן מה, אך לשמחתי לא תקף עוד וזו בדיוק הסיבה שרבים שנכנסו לתחום בשנים אחרונות באמונה מלאה כי טמון בו הרבה כסף, נשרו ממנו תוך זמן קצר יחסית כי הבינו כי לא ניתן לעשות כאן "מכה", אלא ללמוד ולהתפתח כל יום, כי למרות שאני אישית בתחום משנת 2003 , לא אתבייש לומר כי כל יום אני לומד דברים חדשים.

וכעת אתייחס רגע לכמה מונחים טכניים והגדרות מתוך המאמר –

כתוב במאמר " Search Engine Optimization SEO – הוא פעולות ומהלכים שעושים על מנת לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש ולשפר את דירוג האתרים ודפי האינטרנט עבור מנועי החיפוש וגוגל בפרט "

את פעולות הקידום אנו עושים ע"מ לדרג אתרים (ודפי נחיתה) עבור לקוחות של גוגל (הגולשים) ולא עבור מנועי חיפוש (למעשה ה"קרב" הינו מול אתרים אחרים על המיקום ולא מול גוגל ע"י מתן הוכחות לגוגל שאתר מקודם ראוי להיות מדורג גבוה).

כתוב במאמר על כך שהייתה הסכמה בין מקדמי אתרים לגבי פעולות לביצוע לטובת קבלת תוצאות קידום משביעות רצון – ארשה לעצי לציין כי הסכמה זו (אם הייתה כזו בכלל), הייתה למרעית עין, כי כל אחד מעוסקים בתחום נידב טיפה מידה בפומבי וזאת בתקווה כי בתמורה יקבל משהו מעניין מהצד השני, אך בפועל כ"א שומר על הקלפים שלו, אחרת איך ניתן להסביר כי למרות שיש יותר מ-10 חברות שעוסקות בקידום וכל אחת מהן מציינת כי הכי טובה, רק 10 באמת הצליחו להגיע לעשירייה הראשונה בתוצאות חיפוש (אוסף ואומר, כי עצם המיקום הגבוה אינו מוכיח כי חברה השיגה את המטרות העסקיות של אותו העסק, שאת האתר שלו מיקמה גבוה).

במקום הזה מתבקש להוסיף משהו נוסף – מיקום גבוה לא בהכרח מתאים עבור כל עסק למרות שהדבר נשמע לא הגיוני – בהרחבה ניתן לקרוא מאמר שלי בנושא זה בכתובת הבאה (מוסיף גוון וזווית ראיה נוספים לנושא בכלל)

http://www.leonid.co.il/marketing/?p=120

בנושא הבאת תנועה חדשה לעומת טיפוח מערכת יחסים עם הקהל שכבר קיים – כתוב במאמר "…אנחנו פחות עסוקים בלהביא תנועה חדשה רבה לאתר שלנו. אלא, אנו ממוקדים בקהל הקיים, בצרכים שלו, בהעדפות שלו – מתמקדים בתנועה המדויקת ובקהל הנכון ביותר למותג ולעסק" – למעשה זוהי סוגיה של ביצה ותרנגולת.

הרי אם אין תנועה לאתר (נניח עסק חדש), אזי אין מה לטפח, לעומת זאת לא תמיד ללקוח יש את התקציב הדרוש להתמקד בהבאת תנועה לאתר ואז נשאלת השאלה מה מציעים ללקוח כזה ?

האמת יש פתרונות רבים לסוגיה הזו ורק מי שיודע "לתפור" פתרונות בהתאמה אישית, יוכל להרשות לעצמו לגייס לקוחות רבים גם בעוד שנים רבות.

אם כבר נגענו בנושא של הבאת לקוחות חדשים אל מול טיפוח קשרים עם לקוחות קיימים, כתבתי לא מזמן מאמר בנושא – מוזמנים לעיין

https://www.xplace.com/ShowArticle.xpl?ar=2722

כעת בנושא אחוזי נטישה (BOUNCE RATE) – ע"פ מה שאני מבין מהכתוב, עליי לשמור על המדד נמוך ככל הניתן וזה המפתח להצלחה.

ארשה לעצמי לציין כי כל עניין לגופו, כי לפני הכל על בעל אתר ואם לא יודע, אזי באמצעות מי שמשווק אותו ברשת, להגדיר מטרת כל דף ודף באתר ובמידה ודף כלשהו מטרתו היחידה הינה להניע גולש לפעול ע"י יצירת קשר דרך טלפון המצוין בדף נחיתה זה, כאשר לאחר מכן סביר להניח כי יעזוב את האתר וזאת ללא מעבר לדף נוסף כלשהו באתר הספציפי, פעולה זה כשלעצמה תעלה מיידית את המדד ואם יהיה קרוב למאה אחוזים – האם זה אומר שזה גרוע (בהנחה ודף השלים בצורה מצוינת את המוטל עליו)?

 

נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*