תכנון אתר – תכנון מבנה האתר כחלק מתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש

תכנון המבנה הפיסי של האתר לקראת עבודת קידום, הינו חלק הכרחי וחשוב בתהליך קידום אתרים במנועי חיפוש.

למעשה שלב התיכון מתחיל מייד לאחר שיש בידנו את אוצר מילים העדכני ביותר לתחום, שנוצר במהלך עבודת מחקר מילים, בו אנו מתחילים עבודה.

את התכנון בפועל נוח מאוד לעשות באמצעות טבלת אקסל, בה נכלול מספר עמודות, כאשר לכל עמודה, ייעוד שונה.

להלן הדוגמה לטבלה מסוג זה:

עמודה ראשונה – תכלול את השורש של האתר המקודם או במילים אחרות את דף הבית.

עמודה השנייה – תכלול קטגוריה ראשית, השייכת לתחום הפעילות של האתר ובעצם תהווה דף נחיתה ראשי עבור מילת חיפוש או ביטוי, בעלי נפח חיפוש/פופולאריות הגבוהים ביותר מבין כל המילים.

עמודה השלישית – תכלול תת-קטגוריה, השייכת לקטגוריה הראשית ולמעשה תתמוך בעמוד הנחיתה של הקטגוריה הראשית.

עמודה רביעית – תכלול עמודי תוכן רבים, השייכים לתת-קטגוריה, כאשר כולם ביחד יתמכו בקטגוריה הראשית.

למעשה, בצורה כזו ביכולתנו ליצור היררכיה נכונה ואינטואיטיבית עבור הגולש, אשר תהווה בסיס מאוד חזק לקידום אתר ודפיו החשובים, כאשר דפים של תתי-קטגוריות ועמודי התוכן שלהם, מהווים שורשים רוחביים, אשר ייתמכו בעץ שיצרנו, אשר יהיה יציב גם אם מדובר על תחרות גבוהה בתחום הנבחר לקידום.

אין זה אומר, כי יצירת מבנה מסוג זה פוטר אותנו מלכתוב תכנים ייחודיים, עשירים ומעניינים עבור הגולש ועל ידי כך לעדכן אתר לעיתים תקופות. אין זה אומר, שאין להמשיך ולשפר ללא הרף את הקוד והמבנה של האתר וכל זאת בהתאם למתרחש בתחום הנבחר לקידום וגם בתחום הקידום בכלל ובפרט – יש להיות עם יד על הדופק בכל הקשור לגישה ושינוי באלגוריתמים של גוגל וכל מנוע חיפוש אחר ביחס לדירוג האתרים בתוצאות החיפוש.

נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*