קנוניקאליזציה, איחוד כתובות

מונח זה קשור לעובדה כי על מנת להגיע למקומות מובילים בתחום יש צורך בשמירת תכני האתר שלא ישוכפלו בשום דף אחר בתוך האתר. למעשה מדובר על כך שלו ייווצר מצב של כפילויות לתוכן, כאשר תוכן זהה מופיע במספר דפים שונים תחת אותו הדומיין.

מצב זה בהחלט אפשרי וקיים כאשר מדובר על מערכות לניהול תוכן בהם מופעל מנגנון של הפיכת כתובות מסורבלות וארוכות ללא משמעות כלשהי לגולש, לכתובת מילולית בשפה המקומית, בעלת משמעות. לעיתים קורה מצב, המנגנון כתובות ידידותיות לא עובד כשורה ויכול לגרום למצב מסוג זה.

מה שחשוב כאן לציין, הוא שמנועי חיפוש מגיבים מייד לתופעה של תוכן כפול באתר ומורידים את דירוגם של אתרים שלוקים בתופעה.

פתרון הבעיה יכול לבוא בשני אופנים, הראשון והאידיאלי, זהו ליצור מנגנון שיועל בצורה תקינה על כל דפי האתר ללא יוצא מן הכלל ובמידה ותיקון הבעיה מסורבל מדי ועלול להימשך זמן רב, הפיתרון האולטימטיבי, הוא ליצור סקריפט שיכלול רשימת דפים הכפולים וברגע שגולש מבקש להציג אחד מן הדפים האלה, יפנה הסקריפט את הגולש בהפניה קבוע מסוג 301 אל הדף הנכון ובעל כתובת ידידותית, וכך עם הזמן, גם מנועי חיפוש יכירו רק בדף בודד ויוציאו מן האינדקס את הדף הכפול ובכך יזכו האתר באיחוד כתובות ובדירוג גבוה יותר במהלך תהליך הקידום במנועי חיפוש שמבצעת עבורך חברת קידום אתרים מקצועית ואמינה.

 

נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*