מנעו הצגת נתונים לא רצויים על ידי מנועי חיפוש בעת קידום אתרים

לפני הכל הקדמה: כל אתר אינטרנט בנוי ממספר מסוים של דפי אינטרנט שמבוססים על אחת מטכנולוגיות הרבות שקיימות בשוק – PHP, ASP ועוד.

לאחר שאתר עולה לאוויר נהוג להפנות אליו באמצעות קישורי טקסט רגיל או באמצעות קישורי תמונה מאתרים אחרים ברשת, אחרת אף מנוע חיפוש פשוט לא ידע על קיומו של אתר החדש ברשת והנושא די חשוב במהלך עבודה עם חברת קידום אתרים בגוגל.

לאחר שמספר קישורים מסוג שתואר מעלה, הופיע באתרים ובעת ביקור הבא של רובוטי סריקה של מנוע חיפוש, מגלה הרובוט קישור חדש שלא היה בביקור האחרון.

דבר ראשון עכביש סריקת הרשת "מודיע" לבסיס נתונים המרכזי על שינוי של דף המפנה ומעדכן את גרסתו הישנה לגרסה חדשה שכוללת קישור.

לאחר ביצוע העדכון, עכביש סריקה מסיים לסרוק דף נוכחי עד סופו ובמידה ומוצא שינויים נוספים, רושם שינוי נוסף ועובר לאתר חיצוני בעקבות הקישור החדש.

לאחר שעבר העכביש לאתר אחר, מתחילה סריקת אתר החדש על כל עמודיו, כאשר בעת הסריקה מתבצע שיוך האתר לתחום מסוים.

לאחר שסריקה הסתיימה, כעבור פרק זמן שלא ניתן לדעת את אורכו מראש, יופיע האתר בתוצאות חיפוש רלוונטיות לתחום פעילותו.

תוצאות חיפוש בנויות מכותרת דף מאונדקס, תיאור קצר של דף מאונדקס וכתובת פיזית שלו על השרת המארח.

גוגל משתמש רבות בתיאורים מתוך אינדקס פתוח של DMOZ בעוד שמנוע חיפוש YAHOO משתמש בתיאורים של יאהו לטובת תיאור אתר אינטרנט ולעיתים קרובות זה לא בדיוק מה שאנו היינו רוצים מכמה סיבות, כאשר אחת מהן, היא שככל שתיאור דף יהיה מספיק שיווקי וכולל ערך מוסף לגולש, גורלו של הדף כי יעזור למפעילי אתר לזכות ליותר כניסות מתוצאות אורגניות של גוגל ובמידה ותיאור יילקח מאינדקס פתוח, לא תמיד נוכל להגיע לתוצאה הרצויה.

בכדי שלא יהיה מצב מסוג זה בעת ביצוע תהליך קידום אורגני בכוחות עצמך או דרך מומחה קידום אתרים יש לקחת זאת בחשבון ולטפל בעניין.

פתרון הבעיה נמצא בשימוש בשני פרמטרים שגוגל ויאהו יצרו לטובת יידוע של שניהם לא להציג בתוצאות חיפוש את התיאור שנשלף מתוך DMOZ או אינדקס של יאהו אלא תיאור של הדף עצמו.

פתרון הבעיה ניתן באמצעות שימוש במאפיין noodp,noydir

המאפיין NOODP פירושו שגוגל לא יציג בתוצאות חיפוש את התיאור שרשום בתיאור של DMOZ ביחס לבית העסק אלא מידע שנלקח מתיאור של דף של בית העסק.

באותה הצורה עובד גם מאפיין נוסף NOYDIR ביחס לתוצאות חיפוש המאנדקסות על-ידי יאהו.

המאפיינים ימוקמו בתוך תג META בצורה הבאה:

<meta name="robots" content="index,follow,noodp,noydir" />

 

נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*