מחקר מילות מפתח אחד הנושאים החשובים בקורס לקידום אתרים בגוגל ובכל מנוע חיפוש אחר כמו בינג, יאנדקס ודומיו

ברגע שמתחילים ללמוד תחום חדש, על מרצה בקורס מוטלת משימה מאוד חשובה והיא תכנון נכון ומועיל של נושאים, אשר עליהם להיות מסודרים לפי סדר מסוים והיגיוני בתחום הלימוד.

כאשר אנו מדברים על התחום של קידום אתרים בגוגל (וגם במנוע חיפוש נוספים הדומים לגוגל), אחד הנושאים המרכזיים והחשובים – הוא מחקר מילות מתפתח נכון ומדויק, אשר יכול לעזור למקדם אתרים וגם לבעל האתר המקודם, להבין מאיזה ביטויים מורכב תחום פעילותו ואף לגלות מילות חיפוש וצירופי מילים (ביטויים), שלא בהכרח הכיר למרות היותו בעל עסק בתחום כבר נניח עשור ומעלה (כן, גם מקרים מסוג זה ניתן לראות מדי פעם).

 

איך מתחילים מחקר מילות מפתח?

אז דבר ראשון הייתי ממליץ לכל תלמיד בקורס קידום אתרים בגוגל (ומנועי חיפוש אחרים) ליצור קובץ וורד חדש ולהתחיל לרשום בו ביטויים שונים בלי צורך להציץ ברשת ובלי צורך לבדוק אתרי מתחרים בתחום שאנו עושים את המחקר.

עליכם לחשוב ולרשום בקובץ מילים וביטויים שלדעתכם קשורים לתחום שעליכם לבצע בו מחקר.

אל תנסו לחשוב כמו שאתם חושבים שגוגל חושב, אל תנסו לחקות אותו, אל תנסו לדייק – פשוט תרשמו מה שעולה בדעתכם בהקשר לתחום שבחרתם לעשות בו מחקר מילים.

אם פעלתם בצורה שאני מתכוון אליה, סביר להניח שתקבלו במהרה רשימה של כמה עשרות ואף מאות ביטויים שלדעתכם קשורים לתחום שאתם עתידים לקדם.

אתן לכם טיפ קטן נוסף – תוך כדי רישום הביטויים תנסו לרשום אותם בצורה יחיד/רבים, תנסו להוסיף בתחילת הביטויים אותיות כמו ל/ו/ה וכד', תנסו לעשות מביטויים סמיכויות איפה שהדבר מתאפשר.

מניח שכעת הכפלתם אם לא השלשתם את כמות הביטויים שרשמתם קודם לכן – נכון?

 

האם ניתן להרחיב עוד יותר את אוצר המילים שקבלתי בקובץ שלי?

שאלה מצויינת – כן, ניתן!

מה שהייתי מציע לעשות בשלם הבא של פעילות מחקר ביטויים, זהו להיכנס לגוגל ולאתר כמה שיותר אתרי מתחרים ישירים (וגם עקיפים) של התחום, בו אתם עושים מחקר.

אישית, מסתפק בכ-10 או 15 אתרים שונים שנראים מושקעים ונמצאים בשלושה או גג ארבעה דפים ראשונים של חיפוש אורגני בגוגל.

לאחר שאתרנו את האתרים המדובירם, ניתן לסרוק אותם ולקבל מהם המון רעיונות למילים וצירופי מילים נוספים שלא בהכרח חשבנו עליהם בשלם מוקדם יותר של יצירת רשימת הביטויים שלנו מהדימיון.

אם תקבלו את הצעתי ותעשו את מה שהמלצתי לעשות, מניח שתוך זמן קצר הרשימה המקורית שלכם תקבל מנה די מכובדת של כמה עשרות רבות ואף מאות רבות של ביטויים חדשים.

הייתי ממליץ בהתחלה ולצורך תרגול של המשימה להשקיע בה כמה שעות, אך המטרה שבעתיד המשימה לא צריכה לקחת יותר מחצי שעה (גג שעה במקרים של תחומים די רחבים כמו נניח תחום הלימודים ו/או התחום טיולים ותיירות).

 

מה עושים עם כל הביטויים האלו וביזה כלים ניתן להשתמש לביצוע מחקר צירופי מילים מקיף ומדויק ככל הניתן?

לאחר שיצרנו את הרשימה ההתחלתית שלנו שקרוב לוודאי מונה כעת עשרות ואף מאות רבות של ביטויים, עלינו לדעת איזה מתוך כל הביטויים האלו מוכרים על-ידי גוגל ומהם נפחי חיפוש שלהם על-פי גוגל.

שימו לב שלשלב של בדיקת הרשימה שלנו באמצעות כלים של גוגל יש שתי מטרות מרכזיות:

  1. לשלול ביטויים מתוך הרשימה שלא בהכרח מחופשים בגוגל (את זה ניתן לדעת ע"פ מדד נפח חיפוש של כל ביטוי).
  2. בעת בדיקת כל הביטויים שלנו מן הרשימה ההתחלתית, גוגל מתחיל להציע לנו מילים וצירויפי מילים שאנו לא ידענו על עצם קיומם לפנ כן.

יש כלים רבים באינטרנט שמאפשירם לבצע מחקר מילות מפתח, אך על אישית אהוב כלי של גוגל בשם Keyword Planner שהוא חלק בלתי נפרד ממנגנון Google Adwords לניהול מסעות פרסום ממומנים בגוגל (הנושא יקבל במה מכובדת במאמר נוסף שיעזור לתלמידי הקורס לקידום אתרים להבין לעומק את העוצמה הטמונה בגוגל).

לאחר שאנו נוספיף את הביטויים שלנו מתוך הרשימה ההתחלתית ונפעיל את ה- Keyword Planner של גוגל, נקבל רשימת ביטויים די מכובדת ומורחבת וכן יש לדעת עוד מספר דברים מאוד חשובים בכדי לדייק במחקר שלנו ולקבל את המצופה ממנו.

למעשה לאחר שנפעיל את הכלי למחקר מילות מפתח של גוגל, נכול להבחין בכך שבין המילם שבאמת קשורות לתחום המרכזי שאנו עוסקים בו, מופיעים מילים וביטויים שאין להם כל קשר לתחום שבו אנו מתרכזים במחקר שלנו.

בוודאי תשאלו למה זה קרה?

התשובה די פשוטה – הרי גוגל קיים כבר די הרבה זמן, כאשר חדירתו לשוק די גבוהה בישראל בפרט ובכל העולם ומכיוון שכך, גוגל מנהל רישום של כל ביטוי וביטוי שמחופש ולכן ככל שביטוי כזה או אחר מחופש יותר, זה ישפיע גם על הערך שראינו ליד כל ביטוי – קוריאם לזה נפח חיפוש.

בוודאי יהיו ביטויים שנשמעים היגיוניים, אך ללא נפח חיפוש בכלל – האם זה אומר שאין לביטוי הזה ערך עבור פעילות המחקר שלנו?

התשובה היא לא, בוודאי שיש לו ערך, פשוט עקב מספר מועט של חיפושים שלו על פני ציר הזמן לא יכולים להשפיע על ערך בשם "נפח חיפוש" של גוגל בכדי שאנו כבני אדם נתייחס עליו בצורה מכובדת ולכן חשיבות עליונה לעבור על פלט שאנו נקבל מכלי למחקר מילות מפתח וזאת לצורך סינון של דברים שבאמת אין להם קשר לעבודה שלנו וא המילים שיש בהן קשר והיגיון לתחום שלנו, נשאיר בתוך הרשימה שלנו.

 

מה עושים עם מחקר ביטויים לאחר שתהליך הושלם?

לאחר כל השלבים שתיארתי קודם, הגענו לשלב שיש בידיכם רשימת כל הביטוים שמרכישים את העולם העסקי של האתר שאותו אתם לומדים לקדם בקורס לקידום בגוגל, אך מכיוון שפעולות בקורס מדמות את העבודה האמתית בשטח אחד לאחר, ככל שתעשו יותר מחקרים בתחומים שונים, כך תהיו יותר מדויקים בתוצר הסופי.

ברכותיי – קבלתם את התוצר הסופי – את מחקר הביטויים המקיף ככל הניתן בתחום הרצוי, שבוודאי כולל בתוכו לא עשר וגם לא מאה ביטויים והשאלה הנשאלת היא – אז מה עושים עכשיו עם כל הרשימה הזאת?

חבירם, למעשה כעת הגענו לשלב האחרון של המחקר והוא ארגון של כל הביטויים לקבוצות (אם תרצו לראות שלבים נוספם הקשורים לתחום קידום אתרים בגוגל, תוכלו לראות אותם בקישור הזה).

ייתכן מאוד שתחליטו שקבוצה אחת תכלול בתוכה קר ביטויי אחד בלבד בעוד שהקבוצה הנוספת תכלול בתוכה 23 ביטויים.

את ההחלטה הזו עליכם לקבל באופן עצמאי כאשר ההחלטה תתבסס על תשובה לשאלה אחת בלבד – האם ביטוי הנוכי מדבר על נושא שונה מהנושא שדיבר עליו ביטוי אחר?

במידה ומדובר על נושא אחר – פותחים קבוצה חדש ובמידה ומדובר על אותו הנושא, מצרפים את הביטוי לקבוצה הקיימת וכך בהחלט יכול להיווצר מצב שקבוצה אחת תכליל ביטוי אחד וקבוצה אחרת תכלול 23 וקבוצה השלישית תכלול בתוכה 89 ביטויים וכן הלאה עד שלא תעברו על כל הרשומה.

חבירם יקרים – כעת לפניכם מחקר מילות מפתח שהושלם במלואו ויכול להיות מיושם באתר שאתם הולכים לקדם, כאשר על-פי מספר קבוצות שיצרתם באופן ידני, כמות דפים לקידום תהיה זהה לכמות כבוצות שיצרתם, כאשר בכל דף שכזה תקודם קצות הביטויים שאתם יצרתם באופן עצמאי.

ללא ספק לא יהיה ניתן לשפוך כך סתם את כל הביטויים לדף כזה או אחר, אלא להכין תוכן איכותי ומועיל ולמבקרי האתר המקודם, כאשר את שלבי הכתיבה הנכונה ומועילה לאתר ולגולשים שלו אנו נלמד שיעור נפרד במהלך קורס לקידום אתרים בגוגל.

נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*