כמה עולה קורס לקידום אתרים ושיווק ברשת ואיך הוא יכול לעזור לי להתקדם בחיים?

מרוב העצים לא רואים את היער, כמו שאומרים 🙂

כן, בשנים האחרונות צצו קורסים רבים לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, כאשר קורסים אלו נמשכים מספר חודשים ונלמדים בהם נושאים רבים, אשר מרכיבים את עולם הדיגיטל של היום – קידום אורגני בגוגל (SEO), קידום ממומן בגוגל (PPC), קידם ממומן בפייסבוק, ניהול דפים עסקיים בפייסבוק, ניהול והפעלת חשבונות אינסטגרם, פעילות מניבה ונכונה בלינקדאין, מחקר מילות מפתח בתחומים שונים, שיפור אחוזי המרה של אתרים ודפי נחיתה, לומדים לקרוא ולהבין משמעויות של נתונים בגוגל אנליטיקס וכלי למנהלי אתרים או SEARCH CONSOLE כפי שהוא נקרא היום ונושאים רבים נוספים שללא ידיעתם די קשה להתברג בתעשיית הדיגיטל בישראל.

אז כמה עולה קורס לקידום אתרים ושיווק באינטרנט?

כן, נושא זה מעסיק רבים שמתעניינים בתחום ורוצים לרכוש ידע יקר ערך ובשביל זה פונים לחברות שמפעילות קורסים לקידום אתרים לקבלת הצעות מחיר, כאשר בדרך כלל עלות של הקורס בסיסי שנמשך כ-120 שעות עלותו כ-7500 שקל בעוד שהקורסים מקיפים יותר מבחינת הנושאים הנלמדים וגם כמות שעות של לדוגמא 300 שעות ומעלה, עלותם יכולה להגיע לכדי 15 אלף שקל ואף יותר מזה.

כן, מחירים לא זולים במיוחד, אך בהתייחס על העובדה שתחום הדיגיטל מאוד התפתח בעשור האחרון בארץ ובעולם, סביר להניח שבוגרי הקורסים לקידום אתרי אינטרנט די מהר יוכלו להחזיר את השקעתם בידע כה חשוב במקומות עבודה שונים, כאשר לרוב יהיו אלו חברות לקידום אתרים ופרסום ברשת וגם חברות שאין להן כל קשר לקידום, אך מבינות שמהבחינה הכלכלית יהיה להם יותר זול לגייס עובד חדש אחרי קורס דיגיטל שיעבוד על-פי כללי החברה INHOUSE, מאשר לשכור שרותיו של מקדם אתרים פרילנסר או שרותי קידום מחברת דיגיטל שיש די הרבה היום בשוק בישראל וגם בעולם.

מה כדאי לבדוק לפני בחירת קורס לקידום אתרים?

הייתי ממליץ לבדוק דווקא את תכנית הלימודים ואת החומרים שאתם הולכים ללמוד במהלך הקורס.

ברוב המקרים במהלך הקורסים לקידום מועברים חומרים רבים בצורה יבשה ולא הכי תורמת לסטודנט, כאשר אם בן אדם אחרי הקורס חוזר לסביבת עבודה, שלה הוא רגיל, סביר להניח שהידע שקיבל בקורס לא יתרום לו הרבה ורק מעטים מבין אלו שבקבוצה, יעשה כל דבר על מנת להבין לעומק את החומרים, יחפשו ברשת חומרי קריאה וסרטוני יוטיוב שיסבירו להם יותר ויחדדו את הנושאים, כך שלקראת שיעור הבא בקורס לקידום אתרים הם מגיעים עם רשימת שאלות די ארוכה – דבר שמלמד כי מדובר על תלמיד שהולך להיות עם הזמן מקדם אתרים או משווק באינטרנט שבאמת יודע לתת ערך מוסף ללקוחות שלו.

אז מה עושים בכדי להיות מצטיין בתחום הקידום והשיווק ולהיות מוביל דעה בתחום?

קודם כל צריך להיות קשוב לצד השני ולהתעניין ולהתעדכן בכל דבר חדש או שונה בתחום הדיגיטל, גם אם הנושא לא קשור לתחום שלך באופן ישיר.

אתן דוגמא – נניח אתם אחרי הקורס לקידם אתרים קבלתם משרת מקדם אתרים ג'וניור ולמעשה בפועל עוזרים לוותיקים לבצע פעולות קידום שונות לאתרי לקוחות החברה.

במהלך גלישה באחד הקבוצות האהובות שלכם בפייסבוק אתם נחשפים לפרסום ממומן של כנס בוני אתרים שיתקיים בעוד חודשיים לא רחוק ממקום מגורים שלכם – איך תקבלו את המסר הזה?

ברוב המוחלט (כמעט) מהמקרים מקדמי אתרים יידלגו על הפרסום ולא יראו בו משהו שבהחלט יכול להועיל להם בהתקדמות בתחום, אלא יחשבו שהכנס מיועד אך ורק עבור בוני אתרים.

טעות ענקית לחשוב בצורה שכזו – דווקא שם, בכנסים שכאלו, תגלו דברים מאוד מעניינים, תכירו אנשים שייתכן וילוו אתכם בעתיד בפעילות שלכם, תוכלו לייצר שם שיתופי פעולה יוצאי דופן ומה לא!

ממליץ מאוד להיות קשובים ופתוחים אם בחרתם לעסוק בתחום הדיגיטל ולא להיסגר בבועה של עצמכם, כאילו אין מחר – יש גם מחר וגם מחרתיים ו…….

 

שיהיה בהצלחה רבה!

נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*