2 טיפים שיעזרו לכם להבין מדוע אין פניות באתר

שלום חברים

הפעם נשוחח על 2 טיפים בלבד, שיכולים לעזור לכם לשפר נתון של מספר פונים אליכם באמצעות אתרכם וזאת ללא שיפור של כמות כניסות לאתר.

חלקכם עשויים לשאול שאלה מסוג – אבל איך אפשר לעלות מספר פניות ללא הגברת תנועה לאתר? – אז זהו שאופן חשיבה שונה והיכרות עמוקה עם האינטרנט, בהחלט יכולים לעשות את העבודה ועל הגברת תנועה לאתר ארחיב באחד הפוסטים הנוספים בעתיד.

אז בוא ונתחיל!

טיפ 1 – מאתרים עמודים עם אחוזי עזיבה גבוהים ומנסים להבין ממה זה נובע

כל אתר בנוי ממספר עמודים, כאשר לכל עמוד ייעוד ייחודי לו – אחד מספר על בית העסק שלכם בעוד שעמוד אחר יציע לקהל המבקרים בו, את השרות ו/או את המוצר מארסנל שלכם וכן הלאה עד לעמוד אחרון – ממש כך – לכל עמוד יש ייעוד שלו.


הערת מחבר:
במידה ואנו מסכימים לחבר את האתר שלנו לכלי סטטיסטי של גוגל הלא הוא גוגל אנליטיקס, כעבור יממה אחד בלבד מאז החיבור, בחשבון החדש שלנו יתחילו להיצבר נתוני פעילות אתרנו, כאשר בין הנתונים הרבים שיהיו זמינים לנו בחשבון, הנתון שמעניין אותנו כעת זהו הנתון של אחוזי עזיבה.

למעשה באמצעות התייחסות מיוחדת לעמודים, בהם אחוזי עזיבה גבוהים, ניתן לקבל את התוצאה הרצויה – הגברת מספר פונים לאתר ללא הגברת מספר מבקרים אליו!


הסבר קצר:
מי יפנה אליכם בד"כ? – קהל יעד אליו הצעתכם מדברת בגובה העניים ונותנת פתרון כאן ועכשיו.

המערכת של גוגל אנליטיקס מאפשרת להציג נתוני אחוזי עזיבה בצורות שונות כאשר בסוג הצגה אחד נוכל לראות נתון זה בהקשר לערוצי תנועה בעוד שבתצוגה אחרת ניתן לרואת נתון זה בהקשר לכלל הפעילות שבוצעה באתר במהלך פרק זמן המוגדר מראש במערכת וכד'

לצורך הסבר שלי נשתמש בתצוגה, בה נוכל לראות את כל הערוצים, דרכם הגיע לאתר שלנו תנועה בפרק זמן נתון:

צילום מסך של כלל ערוצי התנועה של גוגל אנליטיקס

זהו הסבר בלבד על גישה מסוימת ולכן נקבע שאנו רוצים לשפר את התון של אחוזי עזיבה (מרגע זה אקרא לו BR) העולים על 40 אחוזים.


הערת מחבר:
לעיתים , גם אם בתצוגה כללית נתון של BR נמוך מ-40%, אין זה אומר שאם נבחן לעומק נתונים של ערוץ מסוים, לא נגלה שם עמודים, בהם BR מגיע גם לאזור 60% ואף יותר מזה – שווה בדיקה.

אז מה אנו בעצם מחפשים? ובכן המטרה שלנו די פשוטה – להיכנס לנתוני התנועה דרך כל ערוץ וערוץ תוך הצגת דפי נחיתה, אליהם הגיעו גולשי האתר שלנו במטרה לאתר נתוני BR מ-40% ומעלה.

צילום מסך של ערוץ תנועה כולל דפי נחיתה של גוגל אנליטיקס

לאחר קבלת נתונים נוכל להתייחס אל כל אחד מהם בצורה אחרת, כאשר נניח וקבלנו נתונים הבאים:


תנועה דרך פייסבוק

במידה וגילינו מספר עמודי נחיתה עם נתוני BR העולים על 40%, הנה השערות בניסיון להסביר נתון זה:

  1. ייתכן וקהל היעד שנחשף לתכנים שלנו אינו מתאים לתוכן/למסר שלנו (במקרה של פרסום ממומן)
  2. ייתכן ובחרנו זמן לא מתאים לפרסום שלנו
  3. ייתכן וקבוצות, בהן אנו מפרסמים לא מתאימות למסר
  4. ועוד…

 

תנועה דרך אורגני

  1. ייתכן ומילות מפתח בהם מדורג האתר שלכם אינן מדויקות/מתאימות לסוג פעילות שלכם
  2. ייתכן מאוד וגולשים שמגיעים לאתר שלכם דרך העמוד הזה מוצאים בו פתרון לצרכים שלהם ועוזבים את האתר שלכם ע"י סגירתו ללא מעבר לעמוד אחר (לפי תרחיש זה לא קיימת כלל בעיה)
  3. ייתכן ותכנים המוצגים בעמוד עם נתון BR גבוה אינם עונים באופן מלא לצרכים של לקוחות ברגע נתון
  4. ועוד…

 

תנועה דרך אתרים מפנים

  1. ייתכן ואתרכם רשום באתרים שלא מתאים לקהל היעד שלו (דוגמא מצוינת – אתר בעברית שנותן שרות בישראל בלבד ורשום באתרים בינלאומיים)
  2. ייתכן ואתר שויך לקטגוריה לא מתאימה באתר חיצוני
  3. ייתכן וקישור לאתר שלכם נמצא באתר שאין לו כל קשר לפעילות של אתרכם (יכול לקרות במקרים, בהם השגתם לאתר שלכם קישור במסגרת החלפת קישורים)
  4. ועוד…

 

תנועה ישירה

  1. ייתכן והיה פרסום באופליין שהביא תנועה, אך לא רלוונטית במיוחד (הייתי ממליץ לבדוק אופן ניסוח של המסר באופליין וגם עמוד, אליו הינכם מפנים תנועה)
  2. ייתכן מאוד ומי שהגיע אליכם בצורה ישירה זהו דווקא לקוח מן העבר וקיבל מענה לצרכים שלו, כאשר לאחר מכן סגר דף, דרכו הגיע אליכם וזאת ללא מעבר לדף אחר באתרכם (במקרה הזה אין כל בעיה)
  3. ועוד…

 

טיפ 2 – בודקים דרכי התקשרות עמכם

מטרה של כל אתר פשוטה – כמה שיותר גולשים אמורים לבצע פעולה שהוגדרה כחשובה ע"י מפעיליו, לדוגמא:

  1. יכולה להיות זו פניה באמצעות טופס יצירת קשר
  2. יכולה להיות זו פניה באמצעות טלפון
  3. יכולה להיות זו פניה באמצעות דואר אלקטרוני
  4. יכולה להיות זו הרשמה לעלון מידע (ניוזלטר)
  5. יכולה להיות זו רכישה אונליין
  6. ועוד…

 

הערת מחבר – פניות לבית עסק באמצעות האתר הן למטרות הרווח של אותו בית העסק, לכן גם בפעולה כמו הרשמה לניוזלטר ניתן לראות פעולה שעשויה להביא רווחה לחברה בעתיד (הייתי אומר שזוהי השקעה לטווח ארוך).

בעלי עסקים נכבדים – מבחינתי ככל שתשקיעו ביכולת של מבקרים באתר שלכם ליצור עמכם קשר בצורה מהירה ככל הניתן, הרי תעזרו לעצמכם לשפר מספר פונים לבית עסקכם וכתוצאה מכך הדבר עשוי להשפיע על רווחים.

אישית, לא מקבל הסברים מסוג:

  1. אני בעד עיצוב נקי
  2. הרי יש לי טופס צור קשר באתר
  3. אבל מספר טלפון מצוין בתחתית האתר
  4. ועוד נוספים בסגנון הנ"ל

מבחינתי כל אלו (ורבים אחרים) הם מסוג של – לחפש בעיות לפתרונות ולא פתרונות לבעיות
החלק מן הנכתב הינו חלק בלתי נפרד מן הקורס לקידום אתרים ושיווק באינטרנט שמוצע באתר זה לכל מתעניין, כאשר ללא ספק הדברים משתנים כל הזמן וקשורים באופן ישיר לשינויים ועדכונים שמתבצעים כל הזמן בצורת העבודה של מנועי חיפוש בפרט ורשת האינטרנט בכלל.

מעוניינים בטיפ נוסף? אשמח אם תעיינו בטיפים הבאים:

3 טיפים שיגבירו לך מכירות דרך האתר שלך

3 דברים עוצמתיים שאתם חייבים לדעת על וורדפרס

מה אתם חושבים על זווית הראיה שלי בנושא? – אשמח לדעת! – הגיבו כאן או פשוט פנו אליי


חשוב לציין
שאם אינכם בטוחים ו/או לא מכירים את הנושאים שהועלו מעלה, אם בחרתם ליישם משהו מהפוסט, עדיף ששינויים/יישומים אלו יבוצעו ע"י מישהו שמכיר את עולם ומלואו של שיווק באינטרנט.

נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*