בניית אתרים עסק רציני – הימנעו מטעויות

אם נאמר כי לא קיים עסק שאין לו אתר באינטרנט, אנו בהחלט נהיה קרובים מאוד למציאות, אך אם נשקיע כמה דקות מזמנינו לבדיקת אתרים אלה, נבחין כי לא כל האתרים עונים לדרישות של ימינו ובעליהם כבר לא פעם חשבו שכדאי מאוד לגייס זמן ומשאבים בכדי לשדרג את האתר הישן שלא משרת את המטרה, אלא להפך – גורם פגיעה בתדמית העסק.

כאשר מתקבלת החלטה "למתוח פנים" לאתר הישן או להפעיל אתר על דומיין שנרכש לפני כמה שנים ולא היה פעיל תקופה ארוכה, מלבד כמה תיבות דואר עם הדומיין של העסק, מקבלי החלטות ניצבים מול בעיה בים של היצע של עוסקים בתחום שרותי האינטרנט – כגון חברות בניית אתרים, חברות פרסום בגוגל, חברות קידום אתרים, חברות אירוח אתרים, חברות שיווק באינטרנט ועוד ועוד ועוד.

נציין כרגע מספר נקודות חשובות שחייבות תשומת לב מלאה לפני קבלת החלטה הסופית להקמת אתר לחברה מ-א' עד ת' או לפני "מתיחת פנים" לאתר הישן.

אתר מבוסס פלאש
חברות רבות העוסקות בתחום בניית אתרים, יעדיפו להקים אתר תוך שימוש בטכנולוגיית פלאש שעם הזמן תפסה תאוצה רבה בתחום האינטרנט בכל הקשור לאפשרויות שטכנולוגיה מציעה ללקוח הסופי מבחינת המראה החזותי של המוצר הסופי.

עד כה רק שבחים, אך יש לקחת בחשבון שאתר האינטרנט חייב לשרת את הגולש וגם את מפעיליו וכאשר מתקבלת החלטה להקים אתר מבוסס פלאש, הלקוח הסופי, אכן יתרשם מן האתר ואולי אפילו יזמין שרות או מוצר, אך לא יישרת כלל את מפעיליו כי אתר מבוסס פלאש לא ניתן לקדם במנועי חיפוש, אלא אם בתחום, בו פועלת החברה שמפעילה אותו, אין בכלל תחרות (מצבים כאלה לא קיימים בעולם האמיתי).

למה זה ככה ?

שאלה מצוינת, אך בכדי לקבל תשובה אין צורך ללכת רחוק.

תוכן "חי" ועשיר שמתעדכן באתר בתדירות גבוהה, הוא זה שיביא את השינוי ולא עיצוב מרשים ונוצץ ללא ערך מוסף לגולש.

אין אני אומר לא להשתמש בפלאש באתר כלל, פשוט לעשות זאת במינון נכון.

אתר ללא מערכת לניהול תוכן
למרות שרוב המכריע של חברות בניית אתרים עברו לבניית אתרים מבוססים מערכות לניהול תוכן, עדיין ניתן למצוא חברות שיציעו לכם פתרון מושלם לצרכים שלכם בהקמת אתר, אך יהיה זה אתר ללא יכולת לעדכן בו תכנים, אלא רק באמצעות מחלקת מתכנתים של חברה שבונה את האתר וכל זה בתוספת תשלום, כמובן.

מכאן ניתן להבין כי הצעת מחיר שקבלתם בהתחלה, היא רק ההתחלה וכל שינוי באתר (ויהיו כאלה) מעלים עלות לנוכחותכם ברשת, לכן חשוב מאוד שאתר שאתם בונים, יבוס מערכת לניהול תוכן שתאפשר לכם שליטה המלאה על כל המרכיבים החשובים של אתר האינטרנט שלכם, גם אם בהתחלה זה יוסיף לעלות הכללית של המערכת סכום כלשהו, זה יחסוך לכם בעתיד פי כמה וכמה בעלויות ועצבים.

אירוח אתרים על שרתים אמינים
לנושא אירוח אתר החדש יש לייחס חשיבות רבה, כי גם אם האתר בנוי בצורה הכי נכונה ובו תוכן הכי מעודן ועשיר, אם השרת, בו יאוחסן האתר, לא יהיה זמין, אף גולש לא יעריך את ההשקעה שלנו – ההיפך, יתייחס אליו כאל אתר לא רציני.

במהלך בחירת חברת אירוח אתרים יש לשים לב לכמה אלמנטים קטנים אך חשובים וביניהם:

  • צורות התקשרות עם הספק בעת הצורך – עדיף שבנוסף לתיבת דואר יהיה בידך מספר טלפון, דרכו ניתן להגיע לנציגי החברה.
  • האם ספק השרות מחזיר כסף במידה ואיננו רוצים להמשיך לצרוך שרותי אירוח ובמהלך איזו תקופה מתחילת השרות ומהו האחוז החזר כספי מעלות הכללית.

גישה לקוד המקור של האתר
בעת רכישת שרותי אירוח אתרים יש לוודא כי באפשרותנו לגשת לקוד המקור של האתר באמצעות תוכנות FTP לטובת שינויים, אותם נרצה לבצע בעתיד. גם אם אין לך כל ידע בתכנות, היכולת להגיע לקוד המקור של האתר מספקת לך גמישות רבה יותר בכל הקשור לתכנון צעדים עתידיים שלך ביחס לפעילות ברשת האינטרנט.

תוכן של האתר
לא פעם נאמר שתוכן הוא המלך, לכן יש להשקיע בתוכן שבאתר.

התכנים חייבים להיות מעודכנים, עשירים, מתעדכנים לעיתים תקופות, מספקים ערך מוסף לגולש והכי, הכי חשוב – על התכנים שלך להיות מקוריים וייחודיים ברשת האינטרנט, אחרת גוגל מעניש על העתקות.

שם דומיין
שם מתחם או שם דומיין חייב לייצג את העסק ופעילות שלך בצורה הכי טובה וחד-משמעית ככל הניתן, לכן יש להקדיש מחשבה בבחירת שם דומיין לאתר שלך.

במידה ויש לך כבר שם דומיין, שצבר וותק ברשת, אפשר לראות בו כיין משובח שככל שהוותק שלו ברשת גדול יותר, כך גם החשיבות גדלה יותר בעיניי של מנועי חיפוש.

אז מה עושים אם יש לך דומיין וותיק שלא מייצג את התחום בו הינך פועל ? לבעיה זו יש מספר פתרונות:

  • להשאיר את הדומיין כפי שהוא ולהשקיע מאמצים בקידום ופרסום שלו ברשת.
  • לרכוש דומיין חדש ולהפנות עליו את כל הדפים שכבר אונדקסו ע"י מנועי חיפוש, באמצעות הפנייה קבוע 301 וכך ליצור מצב שאנו מעבירים את הכוח של הדומיין הישן לדומיין החדש.
  • לנסות לאתר דומיין ישן עם וותק שמתאר את התחום בו אתרך פועל ולהפנות אליו את הכוח של הדומיין הוותיק שלך באמצעות הפניות קבועות 301 (למעשה זהו המצב האידיאלי).

קידום אתרים לקוי
ניסיון לקדם אתר בצורות לא כשרות בעיניי מנועי חיפוש יכול להביא תוצאה הפוכה למצופה, לכן אין לנסות להקדים את המאוחר בניסיון תוך כמה שבועות להופיע בדף ראשון, כשקיימת תחרות בשוק, בו הינך מבקש להשתלב וגם ללא קשר אליו.

הפתרון האידיאלי, נכון ומשתלם – הוא השכרת שרותי חברת קידום אתרים מקצועית, עם תוצאות בשטח תחרותי, כאשר לאחר שחברת קידום תתחיל לעבוד, תוכל להתפנות לעיסוקים העיקריים שלך ופעם בתקופה (חודש בד"כ) לבדוק את ההתקדמות של האתר בתוצאות חיפוש וגם לעיין בדוחות מפורטים.

משקל של כל דף
אין תחליף לתוכן עשיר ומקצועי בתחום עיסוקך, אך במידה ויש לך מאמר או כתבה בנושא מסוים שאורכו עולה על דף מסוג A4 אחד, אדיף לחלק אותו באתר לכמה דפים שונים וקצרים יותר, כאשר יהיה ביניהם קישור למעבר בעת קריאה.

בצורה כזו מצד אחד נגיע למשקל דף נמוך יחסית (אחד ההיבטים של תהליך קידום אתרים) ומצד השני נגיע לאתר שיכלול יותר דפי תוכן ובכך ניצור שורשים יותר יציבים לאתר שניתן לראות בו עץ עם שורשים שיחזיקו אותו היטב גם במהלך הסהרה (תחרות גדולה במנועי חיפוש).

כאשר מתקבלת החלטה "למתוח פנים" לאתר הישן או להפעיל אתר על דומיין שנרכש לפני כמה שנים ולא היה פעיל תקופה ארוכה, מלבד כמה תיבות דואר עם הדומיין של העסק, מקבלי החלטות ניצבים מול בעיה בים של היצע של עוסקים בתחום שרותי האינטרנט – כגון חברות בניית אתרים, חברות פרסום בגוגל, חברות קידום אתרים, חברות אירוח אתרים, חברות שיווק באינטרנט ועוד ועוד ועוד.

 

נשלח ב שיווק ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*